• Info Pasemboq

    Isnin, 7 September 2015

    Lalai Solat


    Ketika itu jam menunjukkan hampir pukul 6 petang. Namun aku masih juga belum solat Asar.

    Dalam fikiranku cuma ingin segera ke kedai gunting rambut kerana rimas dengan rambutku yang sudah agak panjang. Kebetulan pula esok aku ada 'roadshow' (biasalah bila kerja sebagai jurujual) selama 4 hari, jadi untuk bertemu pelanggan perlulah kemas kan..kan..kan??

    Tiba di kedai gunting, aku lihat pelanggan terlalu ramai sehingga tiada satu pun kerusi menunggu yang kosong. Tidak sanggup menunggu begitu lama, aku nekad pulang ke rumah sahaja.

    Sampai sahaja ke rumah, aku melihat jam sudah pun 6.30 petang. Baru aku tersedar yang aku belum bersolat Asar.

    Terdetik di hatiku... Allah tidak memudahkan aku untuk menggunting rambut, namun Dia memberiku peluang mengerjakan suruhanNya (walaupun agak lewat) sebelum tamat waktu. Jika aku terus menunggu di kedai, sudah tentu aku akan terlepas waktu Asar.

    Subbahanallah...

    Biarlah tidak kemas di mata manusia, asalkan 'kemas' di mataNya.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Iklan

    Iklan

    Iklan