• Info Pasemboq

    Sabtu, 12 September 2015

    Karipap oh Karipap


    Sekali sekala dalam perjalanan ke tempat kerja aku akan singgah di sebuah stesen minyak. Bukan untuk mengisi minyak pun, sekadar untuk membeli karipap..hehe.

    Walaupun harga mahal sedikit dari di kedai, namun aku suka kerana isinya padat dan rasanya pun sedap. Manakala di kedai, ada kalanya cepat habis, ada masanya pula kulit saja tebal, isi tak seberapa.

    Ketika berdiri di hadapan peti makanan di mana kuih muih diletakkan, aku tengok karipap tinggal 2 biji sahaja. Tidak mengapalah fikirku, aku ambil 2 biji karipap tersebut dan sedang menyepit sebiji cucur badak untuk dimasukkan sekali ke dalam bekas kertas berisi karipap tadi.

    Belum sempat aku angkat cucur tersebut, tiba-tiba seorang kakak yang tadinya sedang 'mengemop' lantai menegurku dan meminta aku menunggu sebentar kerana karipap baru sedang digoreng dibelakang. Syukur, murah rezekiku hehe. Akupun meletak kembali cucur tersebut dan menunggu karipap baru dikeluarkan.

    Di stesen minyak ini, setiap pembelian 2 biji karipap akan percuma satu. Walaupun aku tak ralat sangat untuk membayar 3 biji kuih kerana berbeza jenis tadi, namun syukur aku dapat juga yang 'free' ditambah pula aku lebih gemarkan karipap.

    Itulah namanya rezeki. Kalau Allah nak bagi, tak kira dimana dan sebesar mana tetap akan ada. Tambahan pula, mungkin kakak yang bekerja di stesen itu seorang yang amanah. Mungkin beliau berasa tidak senang hati melihat pelanggan tidak mendapat seperti apa yang ditawarkan. Semoga beliau dimurahkan rezeki olehNya.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Iklan

    Iklan

    Iklan