• Info Pasemboq

    Rabu, 9 September 2015

    Hujan Rahmat


    Semalam selepas roadshow aku sempat singgah membeli CD software Photoshop. Malangnya aku gagal 'install' ke labtopku. Hajat hati nak kubawa labtop ke kedai CD tu semula untuk minta tolong 'instalkan' namun runsing memikirkan untuk mengusungnya dengan moto kapcai akuni. Sememangnya aku jarang membawa labtop dengan kapcaiku atas faktor keselamatan.

    Teringat untuk meminta tumpang rakan sekerja ke tempat roadshow. Namun terpaksa kulupakan kerana dia ada urusan lain perlu diselesaikan hari itu. Mengambil kira pelbagai faktor, aku putuskan untuk tidak membawa labtopku dan pergi seperti biasa ke tempat roadshow dengan kapcaiku.

    Ditakdirkan di pertengahan lebuh raya, hujan turun dengan lebat. Habis pakaianku basah lencun, bahkan kasut pun sudah dimasuki air. Melihat keadaan diriku, dan mengambil kira tempat roadshow adalah di dalam kompleks membeli belah, aku memutuskan untuk masuk ke pejabat sahaja dan membatalkan niat ke roadshow setelah memberitahu pengurus akan keadaanku.

    Namun kebetulan, belum sempat aku naik ke pejabat, rakan sekerja menelefon mengajak pergi sekali kerana urusannya dibatalkan pagi itu. Seperi biasa, aku akan tinggalkan kapcai aku disebuah stesen minyak setiap kali aku menumpang dia ke mana-mana atas urusan kerja. Dalam perjalanan ke stesen minyak tersebut, aku membiarkan angin menghembus pakaianku agar tidak terlalu basah sementelah hujan telah pun reda ketika itu.

    Alhamdulillah... aku dapat juga meneruskan ke tempat tugasan walaupun dalam keadaan sedikit kurang selesa, bahkan bernasib baik juga kerana tidak membawa labtop sekali kerana ia mungkin akan dibasahi hujan dan rosak.

    Syukur.. walaupun niat aku untuk menyelesaikan masalah software di labtop tidak tercapai dan dibasahi hujan pula tu, namun sesungguhnya Dia lebih mengetahui apa yang terbaik.


    p/s: Aku berjaya install sendiri software tu pada malam selepas pulang kerja. Kegagalan pada hari pertama mungkin kerana aku terlalu letih dan ditambah pula dah terlalu lama aku tidak menginstall program ke komputerku.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Iklan

    Iklan

    Iklan